Reklama

05.08.2005
obrázek

Test lyže Volkl Racetiger SL Racing 05/06

Skinet.cz

Po letní pauze pokračujeme v uveřejňování testů uskutečněných na jaře. Začneme top slalomkou z Bavorska Volkl Racetiger SL Racing. Ve srovnání s loňským modelem P60 SC Racing se jedná o zcela novou lyži, a tak jsme byli zvědaví, jaká tahle novinka bude.

reklama



Klikněte pro zvětšení


Hodnocení Skinetu:

Lyže povyrostla hlavně do šířky na úctyhodných 66 mm pod vázáním - to z ní dělá jednu z nejširších top slalomek na trhu (např. Head iSL Chip jen 63 mm, Atomic SL 11 64 mm). Širší lyže by měla být teoreticky při jízdě méně obratná, změna hran by měla být pomalejší, což by v případě slalomky určitě byla nevýhoda.
Na Racetigeru SL se to ale příliš neprojevuje. Při jízdě reaguje dostatečně rychle. Jistá neobratnost by se mohla projevit asi až v případě nejdelší vyráběné délky 170 cm, námi testovaná délka 165 cm si v tomto ohledu nezaslouží žádnou výtku. Širší střed naopak dává lyži o něco větší stabilitu a zaručuje klidnější jízdu na měkčím/ rozbředlém povrchu.

Pokud jde o rádius, tak letošní model se oproti loňsku trochu narovnal - rádius vzrostl z 11,6 m při 165 cm délky na 12,8 m. Na rozdíl od Atomicu ale Volkl stejně jako většina ostatních výrobců pořád zůstává pod hranicí 13 m.

Větší změny oproti loňsku nastaly v ale konstrukci jádra. Loňské přídavné dřevěné profily Double Grip byly nahrazeny Extended Double Grip. Projevilo se to zejména tím, že v oblasti pod vázáním lyže ztloustla na téměř 2,5 cm - loni profily do oblasti pod vázáním nezasahovaly, končily před a začínaly za vázáním.
Z Racetigeru SL se tedy stala relativně silná fošna, která ovšem velmi dobře drží na ledu. Dle našeho názoru lépe než loňský model. Navíc lyže získala i rovnoměrnější průhyb.

Celkově se dá říct, že Racetiger SL nabízí dobrý kompromis mezi tvrdostí a pružností. Z hlediska účinnosti hranění se velmi blíží našemu benchmarku Fischer W SC, zároveň lze tuto lyži díky širšímu a pružnému jádru dobře využít i v měkčím a ne zcela rovném terénu.

Poslední změnou je nové uchycení vázání, které souvisí s již zmíněným profily Extended Double Grip. Koleje Motion jdoucí od špičky až po patu vázání jsou již minulostí, vázání se uchytí přímo do lyže pomocí zkrácených kolejí Motion Internal Power Transmission. Jedná se de facto o původní koleje, které byly rozděleny na dvě části (pro špičku a zvlášť pro patu) a které jsou zapuštěny do dřevěných profilů Double Grip.
Tuhle inovaci jsme při jízdě sice moc nezaznamenali, ale alespoň odpadlo mnohdy obtížné nasouvání celého bloku vázání na hliníkové koleje.

Větším přínosem je skutečnost, že u Volklu jsou opět k mání dvě rozdílné slalomové lyže - nová top slalomka Racetiger SL Racing pro náročnější a měkčí sportovní slalomka Racetiger SC konstrukčně shodná s loňskou P60 SC.
Neopakuje se tak již situace, kdy Volkl de facto nabízel dva modely (P60 SC Racing a P60 SC), které se z hlediska konstrukce lišily jen minimálně (plastové kolejnice Motion místo hliníkových a dodatečná výztuha u P60 SC Racing z karbonu před vázáním).



Popis lyže (založeno na údajích výrobce):

Kategorie: Top model krátký oblouk

Cílová skupina: pro vyspělé/agresivní jezdce milující rychlé krátké oblouky na upravených sjezdovkách včetně těch zledovatělých.

Vyráběné délky: 150, 155, 160, 165, 170 cm

Doporučená délka: -20 až - 10 cm k výšce postavy

Rádius a rozměry: 12,8 m při 165 cm, rozměr v mm špička - střed - pata: 119 - 66 - 102

Použité materiály a konstrukce:
celodřevěné jádro (SensorWoodCore) zesílené po celé délce lyže přídavnými dřevěnými profily - tzv. Extended Double Grip,
Integrovaná podložka pro vázání: Ne, volný průhyb a tlumení vibrací zajišťuje konstrukce vázání Marker Motion iPT
Skluznice: černá grafitová


Doporučené vázání:
Klikněte pro zvětšení


Marker Motion iPT - vázání originální koncepce firem Völkl a Marker v inovovaném provedení - špička a pata jsou uchyceny přímo do lyže pomocí zkrácených kolejnic Motion. Vázání má celokovovou odlehčenou patu (Titatnium heel plate) a nabízí vypínací mechanismus Biometric - rozlišuje mezi neškodnými vibracemi vznikajícími při jízdě a silami, které by mohly přivodit zranění lyžaře. Špička a pata jsou spojeny deskou, v jejímž středu je otočný talíř pro snadné přizpůsobení velikosti boty (stejně jako u loňského Motion AT). Barva červeno-stříbrná; rozsah nastavení v normě DIN 3 -12 (40 - 105 kg)

Stejně jako loni možno dodat přídavné tlumicí rameno nežádoucích vibrací Piston Control Oil Suspension - montuje se před špičku vázání, do lyže je uchyceno pomocí jednoho šroubu (viz. obr.). Na slalomce není jeho použití dle našeho názoru nutné.


Doporučená maloobchodní cena: 23 400 Kč vč. DPH v setu s vázáním Motion iPT

Máte vlastní zkušenosti s tímto modelem? Nesouhlasíte s naším hodnocením? Zapojte se do diskuse!

Chybí Vám v testu nekteré informace? Napište nám na info@skinet.cz!

Tuto lyži můžete již nyní objednat v internetovém obchodě Esosport.cz.

Komentáře k článku

Zatím nikdo nekomentoval. Buďte první!

Přidat nový komentář k článku

deset - deset = ?
Pro zamezení SPAMu, vypočítejte prosím tento příklad.
Výsledek zadejte číslicí.
Např. " dva + tři = ?" Správná odpověď je "5".

Reklama

články

ski
atlas

Chamonix je jedním z mála středisek ve Francii, které je zároveň i menším městečkem s "celoročním provozem". Z čistě "lyžařského" pohledu má sice Chamonix jakožto pořadat...
Lyžování ve výškách: 1235 - 3300 m.n.m
Délka sjezdovek: 28 km
ZelenéModréČervenéČerné
zelenamodracervenacerna
0 %39 %29 %29 %